Szanowni Państwo,
po raz dziewiąty zapraszamy wspólnie z firmą ANWIL S.A. do udziału w konkursie „Płynie, wije się Wisła” skierowanego dla dzieci z przedszkoli oraz szkół podstawowych położonych w sąsiedztwie rzeki Wisły.
Celem akcji jest wzrost poziomu wiedzy i wrażliwości na przyrodę, ochronę zasobów naturalnych i edukację ekologiczną wśród najmłodszych.
Zgłoszenia konkursowe przyjmowane są w podziale na trzy kategorie wiekowe i dwa sposoby uczestnictwa - zespołowy i indywidualny. Dla placówek przewidziane zostały nagrody finansowe w wysokości od 1.000 do 3.000 zł. W kategorii indywidualnej do wygrania są nagrody rzeczowe, a ich wartość wynosi od 100 do 300 zł. Zwieńczeniem konkursu będzie zarybienie Wisły, na które zaproszeni zostaną finaliści. Na sprawozdania, prace plastyczne i fotograficzne czekamy do 31 maja 2023.
Więcej szczegółów znajdą Państwo w załączonym regulaminie.
Przeprowadzenie cyklu szkoleń z zakresu tematycznego "Problemy użytkowania wód powierzchniowych w Polsce w kontekście nowego Prawa Wodnego"
Operacja pn. „Promocja Karpia Tradycyjnego” w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze”, Priorytetu 5 Wspieranie obrotu i przetwarzania, w zakresie działania 5.3 Środki dotyczące obrotu
W tym roku finansowany z Funduszu Promocji Ryb festiwal "Polski Karp - Polskie Wino" rozpoczął się przy wieczornym ognisku, gdzie mimo dużej frekwencji prelegentom w tematyce o karpiu (Zbigniew Szczepański) i o winie (Paweł Szczoczarz) udało się utrzymać kameralny klimat spotkania. Mrok wieczoru oraz blask ogniska zachęcał zgromadzonych gości do aktywnego zadawania pytań prelegentom. Wieczór umilała kiełbasa z ogniska oraz degustacja ryb i wina. Pomimo późnych godzin nocnych zarówno gwar spotkania jak i blask ogniska nie gasł.
W Cisnej i okolicach, w dniach 4-8.08.br., miała miejsce oryginalna karpiowa kampania promocyjna. Ekipa Pana Karpia na szlakach zetknęła się z turystami pieszymi, kolarzami, a poza tym z rzesz± miłośników Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie. Na stacji kolejki codziennie przygotowywana była degustacja w postaci 500-700 porcji faworków z karpia. Wielokrotnie byliśmy świadkami "nawrócenia" na karpia przez osoby, które dotychczas karpia po prostu nie jadły. Po faworki podchodziły całe rodziny...
Karp, jak wszyscy wiemy, jest królem wigilijnych potraw. Dzięki ekologicznym, ziemnym stawom hodowlanym polscy rybacy od stuleci zapewniają konsumentom zdrową i smaczną żywność. Stawy karpiowe to także stanowiska unikalnej wodnej przyrody i element niematerialnego dziedzictwa kulturowego.
W trakcie trwania akcji promocyjnych z logo "Pan Karp" płynęliśmy już przez Atlantyk, byliśmy też w Watykanie i wielu innych miejscach. Dzisiaj zaprezentujemy Państwu karpia w nowej odsłonie: Pan Karp na bieszczadzkich szlakach. To miejsca, gdzie przyroda jest tak czysta, jak na stawach, skąd pochodzą nasze karpie. Dbałość o tę wspaniałą przyrodę tu w Bieszczadach i tam na stawach, jest naszą wspólną pokoleniową powinnością.
Tak więc, zwiedzajmy Bieszczady, jedząc karpie!
Kategoria indywidualna:
Przedszkole:
1. Igor Wiliński z Przedszkola nr 9 we Włocławku
2. Ex aequo:
Szanowni Państwo,
rozpoczynamy VIII edycję ekologicznej akcji „Pan Karp zarybia Wisłę", do uczestnictwa w której mam przyjemność Państwa zaprosić. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w regulaminie oraz na plakacie.
Podobnie jak w latach ubiegłych, laureaci mogą liczyć na atrakcyjne nagrody.
Konkurs organizowany jest przez Towarzystwo Promocji Ryb we współpracy z firmą ANWIL S.A. – producentem nawozów azotowych i polichlorku winylu.
Towarzystwo Promocji Ryb zorganizowało w dniach 24-26 listopada 2021 roku 3 warsztaty dla dziennikarzy w Warszawie, Bełżcu (Lubelszczyzna) i Rytwianach (Świętokrzyskie), które zostały sfinansowane z Funduszu Promocji Ryb. Spotkania prowadzili Jarosław Uściński i Bożena Woś. W zajęciach uczestniczyło 15 dziennikarzy prasy, radia i telewizji, a nowatorskie menu karpiowe to:
Nagrania i artykuły jako pokłosie warsztatów karpiowych ukazały się w mediach na przełomie listopada i grudnia br.
Czas na kolejnych wyróżnionych… Zgodnie z regulaminem przyjęliśmy zasadę, że wytypowany zostanie zwycięski zespół oraz dodatkowo 9 zespołów - laureatów. W praktyce, z uwagi na wyrównaną stawkę, do grona laureatów trafiło oprócz zwycięzców, aż 12 zespołów. Decyzją organizatorów wyróżnionych zostało jeszcze kolejne 18 ekip, które łącznie z wymienionymi w dniu 22.11.br. dopełnią pulę drużyn, które w tym roku wypadły najlepiej.
Z ogromną przyjemnością i gratulacjami informujemy, że zwycięzcami konkursu organizowanego przez Towarzystwo Promocji Ryb "Pan Karp", a sfinansowanego przez Fundusz Promocji Ryb, została drużyna Zespołu Szkół nr 6 w Ełku w składzie Julia Służyńska i Marek Romanowski (koordynator Anna Korzeń), która przygotowała Sashimi z karpia (potrawa autorska) i roladki z karpia (potrawa organizatora).
Trzyosobowy skład jury w trakcie dwudniowych, jedenastogodzinnych obrad, spośród 142 potraw przygotowanych przez 71 drużyn kucharskich, wytypował właśnie potrawy z Ełku, za które przyznano 39 punktów na 40 możliwych.
Towarzystwo Promocji Ryb "Pan Karp" zaprasza do udziału w konkursie dla
szkół gastronomicznych. Konkurs jest finansowany z Funduszu Promocji
Ryb. Tematem będzie oczywiście przygotowanie przez uczniów potraw z
karpia, w tym jednej z potraw zaproponowanych przez nas (NASZE PRZEPISY), a drugiej autorskiej.
Mamy przygotowanych 300 pakietów konkursowych, które wyślemy pocztą do
zainteresowanych szkół wg kolejności zgłoszeń (wstępne zgłoszenie
prosimy nadsyłać na adres konkurs@pankarp.pl). Konkurs nasz będzie
promowany w ogólnopolskiej stacji radiowej, a dla uczniów i nauczycieli
przygotowaliśmy atrakcyjne nagrody.
Zapraszamy też do zapoznania się z filmem o chowie karpi, gdzie praca
rybaka ścisłe przeplata się z przyrodą stawów:
https://www.youtube.com
I grupa wiekowa: